Veelgestelde vragen

Top 5 meestgestelde vragen

Hoe kan ik contact opnemen met KookGigant?

  1. Vul het contactformulier correct in, wij reageren gigantisch snel (binnen 2 uur) op ma-vr van 09:00-17:00.
  2. Wil je liever telefonisch iemand spreken? Bel dan naar +31085-0608130, wij staan je graag te woord op ma-vr van 09:00-17:00.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Zodra je bestelling wordt verstuurd, ontvang je een mail van ons met de track & trace code. Via deze link kun jij jouw pakket volgen! Zodra de vervoerder weet wanneer ze je pakket kunnen bezorgen, zullen ze de track & trace informatie ook updaten.

Welke betaalmethoden accepteren jullie?

Je kunt bij ons achteraf betalen met Klarna. Natuurlijk kun je bij ons ook betalen met iDEAL, Google Pay, Apple Pay, PayPal, Maestro, Mastercard, VISA, American Express, Giropay, Belfius en Sofort.

Ik heb mijn gegevens niet juist ingevuld, wat nu?

Kan gebeuren natuurlijk, vul ons contactformulier in en vertel duidelijk wat er mis is gegaan en wat de juiste gegevens zijn, wij regelen het gigantisch snel voor je!

Hoe snel betalen jullie een retourzending terug?

Zodra we je retourzending hebben ontvangen, storten we binnen 7 werkdagen het aankoopbedrag terug op je rekening. Hier krijg je ook nog een bevestiging van per mail.

Veelgestelde vragen

Bezorging

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Zodra je bestelling wordt verstuurd, ontvang je een mail van ons met de track & trace code. Via deze link kun jij jouw pakket volgen! Zodra de vervoerder weet wanneer ze je pakket kunnen bezorgen, zullen ze de track & trace informatie ook updaten.

Mijn bestelling wordt bezorgd wanneer ik niet thuis ben, wat nu?

Als je tijdens de bezorging niet thuis bent, zal de vervoerder jouw pakket bij de buren leveren. Lukt dat niet? Dan zijn er twee opties:

  1. Je bestelling gaat naar een afhaalpunt of de chauffeur komt een dag later nogmaals bij je langs.
  2. Bij sommige vervoerders kan je ook zelf alvast een nieuwe bezorgafspraak maken.

Tip: Bij sommige transporteurs kun je zelfs kiezen dat ze het pakket ergens neerzetten als jij niet thuis bent, maar let op: dit is volledig op jouw eigen risico!

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen maar er staat dat hij wel bezorgd is?

Wat vervelend! Check even of je al je gegevens correct hebt ingevoerd tijdens het bestellen, is dat niet het geval? Neem dan even contact op met ons. Soms leveren vervoerders bij de buren, zou je dat eerst kunnen controleren? Niet gevonden? Dan starten wij voor jou een onderzoek. Om dit onderzoek te kunnen starten hebben we een schriftelijke verklaring nodig. Wil je onderstaande verklaring invullen en naar ons mailen (info@kookgigant.nl)?

Wat zijn de bezorgkosten?

Nederland

Gratis PostNL verzending (Morgen in huis)

€ 59,91 en meer

Gratis

PostNL verzending - (Morgen in huis)

€ 0,00–€ 59,90

€ 3,95 EUR

Belgie

BPost verzending - (Binnen 1 werkdag in huis)

€ 0,00–€ 60

€ 3,95 EUR

Gratis BPost verzending (Binnen 1 werkdag in huis)

€ 60 en meer

Gratis

Duitsland

DHL-Versand (1-3 Werktage)

€ 0,00–€ 60

€ 3,95 EUR

Kostenloser DHL-Versand (1-3 Werktage)

€ 60 en meer

Gratis

Rest of EU - 1

FREE Shipping (1-3 working days)

€60 en meer

Gratis

Standard Shipping (1-3 working days)

€ 0,00–€ 60

€ 4,95 EUR

Bulgarije, Finland, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Monaco, Noord-Macedonië

UK

Express Shipping (1-2 working days)

£ 0,00 GBP–£ 60 GBP

£ 3,95 GBP

€ 4,62 EUR

FREE Express Shipping (1-2 working days)

£ 60 GBP en meer

Gratis

US en Canada

Express Shipping (1-2 working days)

€ 0,00–€ 40

€ 9,95 EUR

Express Shipping (1-2 working days)

€ 40–€ 60

€ 4,95 EUR

FREE Express Shipping (1-2 working days)

€ 60 en meer

Gratis

Rest of EU - 2

FREE Shipping (1-3 working days)

€60 en meer

Gratis

Standard Shipping (1-3 working days)

€ 0,00–€ 60

€ 4,95 EUR

Kroatië, Denemarken, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Portugal, Spanje, Zweden

EU zone 1

Free Shipping (1-3 working days)

€60 en meer

Gratis

Standard Shipping (1-3 working days)

€ 0,00–€ 60

€ 3,95 EUR

Bosnië en Herzegovina, Tsjechië, Estland, Georgië, Luxemburg, Noorwegen, Polen, Roemenië, Servië, Slowakije, Slovenië

DHL Express shipping EU

Express Shipping (1-2 working days)

€ 0,00–€ 100

€ 9,95 EUR

Express Shipping (1-2 working days)

€ 99,91–€ 200

€ 4,95 EUR

FREE Express Shipping (1-2 working days)

€ 199,91–€ 300

Gratis

FREE Express Shipping (1-2 working days)

€300 en meer

Gratis

Albanië, Andorra, Armenië, Belarus, Cyprus, Faeröer, Gibraltar, Guernsey, Vaticaanstad, IJsland, Isle of Man, Jersey, Kosovo, Malta, Moldavië, Montenegro, San Marino, Turkije, Falklandeilanden, Verenigde Arabische Emiraten

Austria & Switerland

Kostenloser Versand (1-3 Werktage)

€ 60 en meer

Gratis

Standard-Versand (1-3 Werktage)

€ 0,00–€ 60

€ 3,95 EUR

Rest of the world

Express Shipping (1-3 working days)

€ 19,95 EUR

Ik heb mijn track & trace informatie niet ontvangen

Wanneer je geen track-and- trace informatie hebt ontvangen betekent het dat je pakket nog niet verstuurd is. Het kan zijn dat bij de transporteur iets mis is gegaan, heb je na 5 dagen nog steeds geen track and trace code ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Veelgestelde vragen

Betalen

Welke betaalmethoden accepteren jullie?

Je kunt bij ons achteraf betalen met Klarna. Natuurlijk kun je bij ons ook betalen met iDEAL, Google Pay, Apple Pay, PayPal, Maestro, Mastercard, VISA, American Express, Giropay, Belfius en Sofort.

Ik weet niet zeker of de betaling geslaagd is?

Zodra de betaling in ons systeem is goedgekeurd, ontvang je de orderbevestiging in jouw mailbox. Heb je die ontvangen dan heb je dus ook betaald. Heb je nog steeds een vraag over de betaling, neem dan contact met ons op.

Ik heb mijn gegevens verkeerd ingevuld, wat nu? 

Geen zorgen, neem even contact op met ons team en wij gaan het snel voor je oplossen.

Mijn kortingscode werkt niet

Vervelend dat je kortingscode niet werkt. Je kan de unieke code gebruiken in de Checkout. Zodra je jouw gewenste product(en) in de winkelwagen hebt zitten, is het tijd om de kortingscode te gebruiken. Hiervoor hebben we in de Checkout de optie ‘kortingscode of cadeaubon’. Klik hierop, kopieer en plak jouw code en druk op “Toepassen”. De code kan maar 1 keer gebruikt worden. Heb je de code nog niet eerder gebruikt maar werkt de code niet? Neem dan contact op met ons.

Veelgestelde vragen

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Stap 1. Snel zoeken

Bij KookGigant kun je eenvoudig zoeken. Midden boven op de pagina is er een zoekmenu waardoor je door middel van een zoekterm snel het juiste product kunt vinden. Je kunt zoeken op productnaam, type product maar ook op kleur of artikelnummer. Zodra je een zoekterm invult, komen alle relevante zoekresultaten gelijk in beeld. Zo zie je snel welke producten uit onze online shop aan jouw zoektermen voldoen. Zoek eenvoudig op bijvoorbeeld:

  • Koksmes
  • Koekenpan
  • Messenset
  • Snijplank

Zoekwoorden kunnen in alle volgorde worden ingevoerd, let er echter wel op dat er tussen ieder zoekwoord of zoeknummer een spatie zit.

Stap 2. Toevoegen aan winkelmandje

Zoekresultaten bij ons zijn net als een fotogalerij, maar dan voor producten! Klik op een productfoto of titel en bam! Daar verschijnen alle details van het product, gigantisch mooi: het materiaal, de prijs, hoe je het kunt gebruiken en nog meer! En als klap op de vuurpijl hebben sommige producten zelfs hun eigen showtijd in filmpjes.

Als je liever wat doelgericht te werk gaat, is ons navigatiemenu wat voor jou. Je kunt door onze webshop struinen als een ware ontdekkingsreiziger, want bijna al onze producten liggen voor je klaar. Klik er eentje aan en voilà, daar zijn alle producten in die categorie! En ja hoor, ook dan geldt weer: klik op de foto of titel voor meer info en om het product met gemak in je winkelmandje te gooien. Makkelijk hè?

Stap 3. Hak de knoop door (met ons hakmes 🙂)

Je kunt nu kiezen of je nog verder gaat shoppen of je kunt je bestelling afronden. Wil je nog wat wijzigen aan je bestelling? Klik dan op de knop ‘’verder winkelen’’. 

Wanneer je wilt afrekenen, klik je op de knop "Direct afrekenen". Ons bestelproces verloopt in een paar eenvoudige stappen. Vul alle velden naar juistheid in en voltooi de betaling! 

Stap 4. Wachten op jouw bestelling…

Na afronden van de betaling, word je weer doorverbonden naar onze website met de bevestiging dat de bestelling is gelukt. Vervolgens ontvang je ook een bevestiging per email, en gaan wij aan de slag met jouw bestelling! Da’s gigantisch goed geregeld hè? Wij wensen je veel plezier met onze product(en)! 

Team KookGigant

Hoe gebruik ik mijn kortingscode?

Je kan de unieke code gebruiken in de Checkout. Zodra je jouw gewenste product(en) in de winkelwagen hebt zitten, is het tijd om de kortingscode te gebruiken. Hiervoor hebben we in de Checkout de optie ‘kortingscode of cadeaubon’. Klik hierop, kopieer en plak jouw code en druk op “Toepassen”. De code kan maar 1 keer gebruikt worden. Heb je de code nog niet eerder gebruikt maar werkt de code niet? Neem dan contact op met ons, wij regelen gigantisch snel dat je jouw code kunt gebruiken!

Graveren jullie ook messen?

Alleen bij grote bestellingen doen wij dit, neem hier contact op met onze klantenservice en vraag naar de mogelijkheden.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Helaas, als je hebt besteld en betaald dan gaan wij direct jouw bestelling verwerken. Daarom is het niet mogelijk om de bestelling te annuleren.

Ik heb mijn gegevens niet juist ingevuld, wat nu?

Kan gebeuren natuurlijk, vul ons contactformulier in en vertel duidelijk wat er mis is gegaan en wat de juiste gegevens zijn, wij regelen het gigantisch snel voor je!

veelgestelde vragen

Ruilen/retourneren

Kan ik mijn product retourneren?

Zeker! Soms voldoet een product toch niet helemaal aan je verwachtingen. Geen zorgen, je kunt je bestelling binnen 30 dagen retourneren. Er zijn een paar voorwaarden:

  • Het product mag niet gebruikt zijn. Bekijk en beoordeel het zoals je dat in een fysieke winkel zou doen. Als het product wel is gebruikt, kunnen we het niet retourneren.
  • Het product moet onbeschadigd zijn en in de originele staat worden geretourneerd, inclusief eventuele accessoires.

Vul voor een vlotte afhandeling het retourformulier naar juistheid in. Wij gaan er direct mee aan de slag en verwerken jouw aanvraag binnen 1-3 werkdagen!

Kan ik mijn product ruilen?

Zeker weten! Binnen 30 dagen kun jij je bestelling ook ruilen. Dezelfde voorwaarden gelden als bij het retourneren. Neem contact met ons op via het contactformulier (link). Geef aan welk product je wilt ruilen en wij regelen de rest. Bij eventueel prijsverschil wordt dit terugbetaald of ontvang je een betaalverzoek via e-mail.

Hoe snel betalen jullie een retourzending terug?

Zodra we je retourzending hebben ontvangen, storten we binnen 7 werkdagen het aankoopbedrag terug op je rekening.

Mijn product is kapot gegaan, wat moet ik doen?

Is je product binnen de garantietermijn van 2 jaar kapot gegaan door normaal gebruik? Neem dan contact met ons op via het contactformulier (link), dan kijken we samen naar een gigantisch goede oplossing. Wij proberen binnen 2 uur te reageren op ma-vr van 09:00-17:00.

veelgestelde vragen

Contact

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

  1. Vul het contactformulier correct in, wij reageren gigantisch snel (binnen 2 uur) op ma-vr van 09:00-17:00.
  2. Wil je liever telefonisch iemand spreken? Bel dan naar +31085-0608130, wij staan je graag te woord op ma-vr van 09:00-17:00.

Kan ik langskomen in de winkel?

Bijna… komende zomer gaan wij onze eerste winkel openen in het centrum van Apeldoorn. Wij zien je graag bij ons in de winkel, het wordt gigantisch mooi, tot snel!

veelgestelde vragen

Winkels

Heeft KookGigant ook fysieke winkels?

Yes, deze zomer openen wij onze eerste fysieke winkel. Hier kun jij terecht met al jouw vragen en wordt jij gigantisch goed geholpen. Je kunt hier jouw producten wel retourneren maar niet afhalen!